Behörigheter > Behörigheter för Arbetsförmedlingen

 

Behörigheter för Arbetsförmedlingen

På den här sidan kan du som är anställd på Arbetsförmedlingen läsa hur du får en SUS-behörighet.

Arbetsförmedlingen har tecknat en överenskommelse med Försäkringskassan om att själv hantera all behörighetsadministration till SUS för alla anställda på Arbetsförmedlingen.

Hur får jag en SUS-behörighet?

Din chef beställer din SUS-behörighet via ett beställningsformulär på Vis. Din chef beställer samtidigt vilken eller vilka behörighetsroller du ska ha.

 Läs mer – Behörighetsroller i SUS

Jag saknar ett uppdrag till en samverkansorganisation eller insats

Om du har fått en SUS-behörighet men saknar ett uppdrag till en insats/kontor eller en samverkansorganisation ska du göra följande:

Arbetar du med Af/FK-samarbetet ska du vända dig till din samverkanssamordnare. Du kan också skicka ett e-brev till sus@arbetsformedlingen.se.

Arbetar du inom ett samordningsförbund ska du vända dig till den som är samverkansadministratör eller insatsansvarig för samordningsförbundet.

Om du behöver hjälp

Om du behöver hjälp med SUS-behörigheter kan du kontakta Arbetsförmedlingens Servicedesk.

Du som arbetar med Af/FK-samarbetet kan också skicka e-brev till e-postadressen sus@arbetsformedlingen.se.

Standard Komponenter Sekundäryta

Actions
Loading...

Aktuell driftinformation

  • Byta kontor för deltagare i SUS
    Det går för närvarande inte att byta kontor om en deltagare är i arbetsförberedande insats eller i arbetslivsinriktad insats. Orsaken är identifierad och det kommer åtgärdas så snart det är möjligt.
    Läs mer

Susam.se använder cookies. Genom att fortsätta utan att ändra inställningarna accepterar du användning av cookies.
Du behöver inte acceptera cookies för att kunna använda uppföljningssystemet SUS. Läs mer om kakor (cookies).