Logotyp Susam, uppföljning och samverkan

Support inloggning till SUS

Här hittar du information och stöd om hur du loggar in till SUS med olika inloggningslösningar. Du hittar också stöd om hur du ska göra om det uppstår problem när du försöker logga in i SUS. Informationen är anpassad utifrån den inloggningsmetod du använt dig av för att logga in.

Vilken inloggningsmetod ska jag använda?

Din behörighet är inte kopplad till en särskild inloggningslösning utan till ditt personnummer. Det är din arbetsgivare, det vill säga den som beslutat om och beställt din SUS-behörighet som bestämmer vilken inloggningslösning du ska använda dig av. Vänd dig därför till din arbetsgivare om du är osäker på inloggningslösning just du ska använda dig av.

Jag hamnar på sidan Du saknar behörighet till SUS

Om du hamnar på sidan Du saknar behörighet till SUS så innebär det att du saknar en gällande behörighet till SUS. Du kan läsa om hur du får en SUS-behörighet på behörighetssidorna.

Behörigheter

Anställda på Försäkringskassan

Denna information gäller dig som arbetar på Försäkringskassan och loggar in med ditt personliga tjänstekort.

1. Klicka på Logga in i SUS i övre högra sidan på Susam.se

2. Klicka på Tjänstekort FK för att bli inloggad i SUS

Om du får frågan "Välj certifikat för autentisering" ska du klicka på ditt namn och sedan på knappen OK.

Innan du gör en felanmälan till Helpdesk ska du först kontrollera följande:

1. Aktuell driftsinformation

Läs aktuell driftinformation. SUS kan vara otillgängligt för tillfället.

2. Felanmälan

Gör en felanmälan till Helpdesk via incident i ARS eller kontakta Helpdesk på anknytning 81 000, val 1

 

Anställda på Arbetsförmedlingen

Denna information gäller dig som arbetar på Arbetsförmedlingen och loggar in via Arbetsförmedlingens intranät.

1. Dubbelklicka på länken för inloggning till SUS på ditt skrivbord för att bli inloggad i SUS

Innan du gör en felanmälan till Helpdesk ska du först kontrollera följande:

1. Aktuell driftsinformation

Läs aktuell driftinformation. SUS kan vara otillgängligt för tillfället.

2. Felanmälan

Gör en felanmälan till Försäkringskassans Kundcenter för partner på 0771–17 90 00.

Arbetsförmedlingen
Försäkringskassan
Socialstyrelsen
Sveriges kommuner och regioner