Support inloggning till SUS
Här hittar du information och stöd om hur du loggar in till SUS med olika inloggningslösningar. Du hittar också stöd om hur du ska göra om det uppstår problem när du försöker logga in i SUS. Informationen är anpassad utifrån den inloggningsmetod du använt dig av för att logga in.
Vilken inloggningsmetod ska jag använda?
Din behörighet är inte kopplad till en särskild inloggningslösning utan till ditt personnummer. Det är din arbetsgivare, det vill säga den som beslutat om och beställt din SUS-behörighet som bestämmer vilken inloggningslösning du ska använda dig av. Vänd dig därför till din arbetsgivare om du är osäker på inloggningslösning just du ska använda dig av.
Jag hamnar på sidan Du saknar behörighet till SUS
Om du hamnar på sidan Du saknar behörighet till SUS så innebär det att du saknar en gällande behörighet till SUS. Du kan läsa om hur du får en SUS-behörighet på behörighetssidorna.
Anställda på Försäkringskassan
Denna information gäller dig som arbetar på Försäkringskassan och loggar in med ditt personliga tjänstekort.
Anställda på Arbetsförmedlingen
Denna information gäller dig som arbetar på Arbetsförmedlingen och loggar in med ditt personliga tjänstekort.
SMS-inloggning
Denna information gäller dig som loggar in med SMS-lösenord. Om du vill ha möjligheten att logga in med SMS-inloggning måste din behörighet vara beställd med denna inloggningsmöjlighet. Inloggningsuppgifter skickas till det mobilnummer som angivits vid beställningen av din behörighet.
E-legitimation via Telia
Denna information gäller dig som loggar in med BankID utfärdad av Telia, det vill säga på fil via Ica Banken eller Telia via kort
Mobilt BankID
Denna information gäller dig som loggar in med Mobilt BankID.
BankID
Denna information gäller dig som loggar in med BankID. BankID är en e-legitimation som utfärdas av flera olika banker.