Hur fungerar det?
Här kan du läsa vad en insats är och vad du som är insatsansvarig har för uppgifter i SUS.
Vad är en insats?
En insats i SUS avser en åtgärd, aktivitet eller projekt som drivs i samverkan. Alla insatser drivs av ett samordningsförbund (i SUS en samverkansorganisation).
Vilka uppgifter har jag som insatsansvarig?
Som insatsansvarig är du ansvarig administratör för samverkansorganisationens insatser i SUS. Du skapar och administrerar uppgifter om insatser. Dessutom är det du som insatsansvarige som tilldelar och tar bort uppdrag till deltagaransvariga i insatsen. Du har inte tillgång till personuppgifter om deltagare.
På andra sidor på susam.se kan du läsa mer om hur utför olika moment i SUS:
- Registrera nya och administrera befintliga insatser inom en samverkansorganisation.
- Registrera och administrera insatsnamn, beskrivning dess start- respektive slutdatum.
- Kategorisera insatsen.
- Tilldela och ta bort uppdrag för deltagaransvariga i insatser.
- Registrera insatsens budget och utfall.
- Registrera deltagare i volyminsatser.
Vad behöver jag för att kunna börja arbeta i SUS?
För att kunna börja arbeta som insatsansvarig för ditt samordningsförbund i SUS behöver du följande:
- SUS-behörigheten insatsansvarig
- Vara tilldelad ett uppdrag som insatsansvarig i din samverkansorganisation (samordningsförbundet)
Saknar du uppdrag till din samverkansorganisation ska du vända dig till en samverkansadministratör för samordningsförbundet.
Nästa steg
Registrera och administrera en insats