Registrera insatsbudget
Här kan du som är insatsansvarig läsa om hur du registrerar budget och utfall i en insats. Uppgifterna du registrerar kan följas upp i insats– och kostnadsrapporterna i SUS.
Hur registrerar jag en insatsbudget?
Du registrerar insatsbudget för varje insats varje kalenderår på sidan Insatsbudget. Du når sidan genom att klicka på fliken Budget på sidan Registrera insats. Du väljer budgetår i dropplistan Insatsbudgetuppgifter för år.
I panelen Insatsbudgetuppgifter kan du lägga till budgetposter för insatsen under året. Du ska också budgetera planerat antal deltagare i insats under budgetåret.
Hur ändrar jag eller tar bort en budgetpost?
Du har alltid möjlighet att ändra och uppdatera samt ta bort en befintlig budgetpost. Bland annat behöver du uppdatera (ändra) en budgetpost när du ska registrera utfallet. Glöm inte att välja rätt budgetår under Insatsbudgetuppgifter för år.
Du ändrar och tar bort insatsbudgetposter i panelen Visa insatsbudgetuppgifter.