Logotyp Susam, uppföljning och samverkan

Tilldela uppdrag (koppla användare)

Här kan du som insatsansvarig läsa om hur du tilldelar uppdrag (koppla användare) till deltagaransvariga i insatser. Du kan också läsa om hur du tar bort uppdrag.

Vad innebär det att tilldela uppdrag?

Som insatsansvarig har du ett viktigt uppdrag i att tilldela uppdrag till deltagaransvariga i insatser. Deltagaransvariga har rätt att registrera personuppgifter om deltagare som deltar i insatsen. De kan också söka och läsa uppgifter om samtliga deltagare i insatsen.

Hur tilldelar jag ett uppdrag?

Du tilldelar uppdrag på sidan Registrera insats.

1. Klicka på knappen Lägg till/Ta bort i panelen Deltagaransvariga för insatsen.

Skärmklipp på panelen deltagaransvarig.

2. Skriv in Förnamn, Efternamn och/eller Arbetsgivare på den person som du söker efter.
Du kan välja att söka med *-tecken om du är osäker på stavningen. T.ex. kan du skriva Ka* i fältet Förnamn så får du fram alla person med behörighetsrollen deltagaransvarig som börjar med bokstäverna ”Ka” till exempel ”Kalle” och ”Karl”.

Du kan enbart söka fram användare som har behörighetsrollen deltagaransvarig.

Skärmklipp på Välj användare och deltagaransvarig.

3. Klicka på knappen Sök. Sökresultatet visas i panelen Sökresultat.

4. I kolumnen Vald markerar du de användare som du vill lägga till från sökresultatet.

5. Klicka på knappen Välj användare.

Skärmklipp på sökresultat och välj användare.

6. Upprepa steg 2-5 för att lägga till fler deltagaransvariga till insatsen.

7. Klicka på knappen OK längst ner på sidan för att återgå till sidan Registrera insats.
Glöm inte att du måste klicka på knappen Spara på sidan Registrera insats för att spara ändringarna.

När ska jag ta bort uppdrag?

Du ska genast ta bort uppdrag från deltagaransvariga som inte längre arbetar med insatsen. Du ska också ta bort alla uppdrag för deltagaransvariga när en insats avslutas.

Hur tar jag bort ett uppdrag?

Du tar bort uppdrag på sidan Registrera insats.

1. Klicka på knappen Lägg till/Ta bort i panelen Deltagaransvariga för insatsen.
Markera den eller de användare du ska ta bort i listan genom att markera rutorna i kolumnen Vald.

2. Klicka på knappen Ta bort användare.

3. Klicka på knappen OK längst ner på sidan för att återgå till sidan Registrera insats.

4. Glöm inte att du måste klicka på knappen Spara på sidan Registrera insats för att spara ändringarna.

Skärmklipp på valt resultat och ta bort användare.

Här kan du läsa mer

SUS användarhandledningen – Finsam kan du läsa mer om hur du tilldelar och tar bort uppdrag.

SUS användarhandledning – Finsam Pdf, 1.6 MB, öppnas i nytt fönster.

Nästa steg

Registrera insatsbudget

Nyheter

Nyheter

Arbetsförmedlingen
Försäkringskassan
Socialstyrelsen
Sveriges kommuner och regioner