Samverkansadministratör
Här kan du läsa om hur du som samverkansadministratör arbetar med en samverkansorganisation i SUS.
Hur fungerar det?
Allmän information om vad en samverkansorganisation är och vilken roll du har som samverkansadministratör.
Beställa en samverkansorganisation
Innan ditt samordningsförbund kan börja arbeta i SUS så ska ni beställa en samverkansorganisation.
Beställa en samverkansorganisation
Administrera samverkansorganisationen
När samverkansorganisationen har skapats ska du lägga till beskrivning, adress- och kontaktuppgifter samt ange ingående parter och inom vilket geografiskt område ni arbetar.
Administrera samverkansorganisationen
Tilldela uppdrag (koppla användare)
Som samverkansadministratör ska du tilldela och ta bort uppdrag till andra samverkansadministratörer och till insatsansvariga.
Tilldela uppdrag (koppla användare)
Registrera samverkansbudget
Varje budget år ska du registrera en samverkansbudget. Det innebär att du registrerar ingående kapital samt administrativa utgifter.