Logotyp Susam, uppföljning och samverkan

Samverkansadministratör

Här kan du läsa om hur du som samverkansadministratör arbetar med en samverkansorganisation i SUS.

Hur fungerar det?

Allmän information om vad en samverkansorganisation är och vilken roll du har som samverkansadministratör.

Hur fungerar det?

Beställa en samverkansorganisation

Innan ditt samordningsförbund kan börja arbeta i SUS så ska ni beställa en samverkansorganisation.

Beställa en samverkansorganisation

Administrera samverkansorganisationen

När samverkansorganisationen har skapats ska du lägga till beskrivning, adress- och kontaktuppgifter samt ange ingående parter och inom vilket geografiskt område ni arbetar.

Administrera samverkansorganisationen

Tilldela uppdrag (koppla användare)

Som samverkansadministratör ska du tilldela och ta bort uppdrag till andra samverkansadministratörer och till insatsansvariga.

Tilldela uppdrag (koppla användare)

Registrera samverkansbudget

Varje budget år ska du registrera en samverkansbudget. Det innebär att du registrerar ingående kapital samt administrativa utgifter.

Registrera samverkansbudget

Arbetsförmedlingen
Försäkringskassan
Socialstyrelsen
Sveriges kommuner och regioner