Administrera samverkansorganisation
Här kan du som är samverkansadministratör läsa om hur du administrerar samverkansorganisationen i SUS på sidan Registrera samverkansorganisation.
1. Skriv en förklarande beskrivning
Skriv en beskrivning av samverkansorganisationen i fältet beskrivning. Till exempel samordningsförbundets mål och syfte.
2. Ange adressuppgifter
Ange adressuppgifter till samordningsförbunder under Adressinformation.
Ange uppgifter till samordningsförbundets kontaktperson i fältet Kontaktperson.
3. Ange var samordningsförbundet verkar
Ange inom vilken eller vilka kommuner som samordningsförbundet verkar inom i panelen Kommun, Stadsdel. Stadsdelar finns för Stockholm och Göteborg.
4. Lägg till organisationer
Lägg in de organisationer som ingår i samordningsförbundet och ange deras olika roller i samordningsförbundet i panelen Ingående organisationer.
5. Hur du tilldelar eller tar bort uppdrag
Tilldela eller ta bort uppdrag till andra samverkansadministratörer och insatsansvariga i samverkansorganisationen. Det vill säga du ska koppla andra SUS-användare till din samverkansorganisation.
Tilldela uppdrag (koppla användare)
6. Klicka på Spara
I SUS användarhandledningen – Finsam under kapitel 4 beskrivs hur du administrerar samverkansorganisationen.
SUS användarhandledning – Finsam
Kan jag ändra registrerade uppgifter?
Är du samverkansadministratör för ditt samordningsförbund kan du när som helst gå in och ändra uppgifter om förbundet i SUS. Du bör alltid uppdatera uppgifter som har ändrats så snart du har kännedom om dem.