Kostnadsrapport
På den här sidan kan du läsa om SUS-rapporten Kostnadsrapport för finansiell samordning. Kostnadsrapporten används för att följa upp samordningsförbundens budget och utfall.
Vad kan jag se i kostnadsrapporten?
En kostnadsrapport är en rapport för resultatuppföljning av kostnader i samverkansorganisationer och i insatser. Uppgifterna hämtas från samverkansorganisationens budget och från insatsbudgeten.
Kostnadsrapporten kan tas ut för ett eller flera helår – så kallade budgetår. Du kan också välja att få resultatet på riksnivå eller avgränsa resultatet till regionala eller lokala nivåer, till exempel ett enskilt samordningsförbund.
Dina val i urvalsbilden styr vilka uppgifter som kommer att tas med i rapporten.
Vilka olika uppgifter kan jag få i kostnadsrapporten?
Kostnadsrapporten består av fyra delar, medelstillgångar (finansiärer), insatskostnader, administrativa kostnader samt en sammanställning. Du kan också välja mellan två olika rapportnivåer – summerad och detaljerad. Det är enbart delen om medelstillgångar (finansiärer som skiljer sig mellan rapportnivåerna).
Hur tar jag fram en rapport?
Du tar fram rapporten i SUS rapportverktyg för Kostnadsrapport.
Du öppnar rapporten menyträdet. Klicka på Kostnad under Rapporter.
Gör dina val inklusive val av rapporttyp i urvalsbilden. Välj sedan vilket format du vill öppna rapporten i. Du kan välja mellan PDF, Excel eller i din webbläsare (Skapa rapport).
I SUS-Rapporter Finsam - Användarhandledning kan du läsa om hur du använder urvalsbilden samt vad de olika urvalskriterierna innebär för din rapport.