Logotyp Susam, uppföljning och samverkan

Försäkringskassan

Här kan du som arbetar på Försäkringskassan läsa om hur du ska tillväga när du har frågor och synpunkter om uppföljningssystemet SUS och webbplatsen Susam.se.

Jag behöver hjälp med teknisk support

Om du behöver hjälp med teknisk support eller vill göra en felanmälan, till exempel vid problem med inloggningen ska du vända dig till Helpdesk. Du kan nå Helpdesk på två sätt:

  1. Skriv en incident i ARS.
  2. Ring Helpdesk på anknytning 81 000, val 1.

Kom ihåg att du kan hitta svar på många av dina frågor på Susam.se.

Användarstöd och support

Helpdesks öppettider

  • Vardagar: 07.00–17.00 (begränsad support 17.00–21.30)
  • Lördagar: 07.30–16.00
  • Söndagar: 13.00–21.30

Jag behöver hjälp med behörigheter

Om du behöver hjälp eller har frågor om SUS-behörigheter ska du vända dig till Behörighetsadministrationens Helpdesk. Du kan nå Behörighetsadministrationens Helpdesk på två sätt:

  1. Skicka e-brev till F VS Behörighetsbeställning
  2. Ring Helpdesk på anknytning 81 000, val 2.

Kom ihåg att du kan hitta svar på många av dina frågor på Susam.se.

Behörigheter

Behörighetsadministrationens helpdesks öppettider

  • Vardagar: 08.00–16.30

Jag behöver hjälp med verksamhetsrelaterade frågor

Om du behöver hjälp med verksamhetsrelaterade frågor ska du i första hand vända dig till kontaktpersonen på ditt kontor. Om kontaktpersonen inte kan hjälpa dig ska kontaktpersonen skicka ett verksamhetsärende i ARS till SF Utveckling och stöd, område Partnersamverkan och försäkringsmedicin.

Kom ihåg att du kan hitta svar på många av dina frågor på Susam.se.

Användarstöd och support

Jag vill lämna ett förbättringsförslag

Om du vill lämna ett förbättringsförslag läs här hur du ska göra:

Förbättringsförslag

Arbetsförmedlingen
Försäkringskassan
Socialstyrelsen
Sveriges kommuner och regioner