Byte av handläggande kontor
Här kan du som arbetar som deltagaransvarig i Af/FK-samarbete läsa om vad du ska göra om ärendet byter handläggande kontor. Du hanterar detta på sidan Byt kontor i SUS.
När ska jag byta handläggande kontor?
Du ska genast byta handläggande kontor om en ny arbetsförmedling och/eller när ett nytt kontor tar över handläggningen i ett pågående ärende. Detta kan bland annat ske om deltagaren flyttar. Tänk på att om samarbetet avslutas på grund av att deltagaren flyttar så ska du istället registrera avslutat samarbete.
Du kan inte använda sidan Byt kontor för att flytta anonyma deltagare.
Varför ska jag byta handläggande kontor?
Deltagaransvariga kan enbart registrera ärenden för de kontor som de har ett uppdrag för. Det innebär att en handläggare inte har behörighet till ärendet i SUS om det är registrerat på ett annat kontor än där denne arbetar.
Hur byter jag handläggande kontor?
Du byter handläggande kontor på sidan Byt kontor som du hittar under Af/FK-samarbete i menyträdet.
I användarhandledningen får du mer stöd om hur du byter handläggande kontor.